MariaLicious

Alla inlägg under oktober 2010

Av Maria - 9 oktober 2010 21:31

Ni har kanske hört om att ica återkallar sin köttfärs pågrund av den är smittad av salmonella.. verkligen jätte roligt att höra efter man nyss käkat just deras köttfärs till tacosen... Gahhh jag vill f*n inte ha någon salmonella TACK!!


Men läste någonstans att salmonella bakterierna dör vid upphettning vid 70 grader... så nu undrar jag.. räcker det med att man har stekt den i stekpannan...?

Fy bara hålla tummarna att just våran färs inte hade någon smitta...  

Av Maria - 9 oktober 2010 01:04

  

      Betyg 3/5 filmisar

Tittade på den här filmen nyss, och ja inte ett öga är tort vill jag lova.

Ush va sorglig film, men väldigt vacker.. tror det är regissören bakom

filmen dagboken som har gjort den här filmen mer.. och ja ni som har sett

dagboken kan bara tänka er hur bra denna film är.. lika fin och full med kärlek..snacka om att lyckas göra gripande filmer..tummen upp till den personen!

Filmen handlar i alla fall om en tjej som är cancer sjuk och

 hennes syster har blivit till för att rädda hennes liv.. men nu är syster 11 och nu vill hon ha rätttill sitt eget liv och egna val... men har hon rätt till det?

Se filmen vetja...den är riktigt bra, men som sagt glöm ej näsduken =)

Av Maria - 8 oktober 2010 20:55

-Farlig?! Han är inte farligare än en hasselnöt!!

(Bagge om Daniel)

Asgarv   bäst jag hört i idol, så klockren kommentar för den passa så sjukt bra.

Av Maria - 8 oktober 2010 19:42

Idag blev det lite fancy till middan... tända ljus och fin tallrikar HeHe..

Kan va trevligt och göra det lite halv mysigt en vanlig vardag liksom..

Och gott va det oxå så nu är man mätt och belåten.

  

  

Av Maria - 8 oktober 2010 14:38

Idag ska jag göra ett må bra, drömmar och mål kollage.. Hoppas jag får till det!!

Ni kanske får en smygtitt sen..

  

Av Maria - 7 oktober 2010 19:58

  

Glöm inte att spana på 4:an kl 20,00..

För då börjar nämligen Robinson... wiiieee..!!

Det ska i alla fall jag spana på..!!

  

Av Maria - 7 oktober 2010 19:30

  

Nu ikväll har jag nämligen lagat köttbullar av 1,6kg köttfärs HeHe så ni kan tänka er att det blev en del.

Slängde in dem i ugnen istället för att stå och steka 100 köttbullar, mycket smartare och inte alls lika jobbigt!!

Så tips till er alla köp billig köttfärs när det säljs och gör flera kg och lägg dem på en plåt i ugnen i ca 15 min i 250 grader... Smidigt och blir precis lika gott som när man steker i pannan...   

     

Av Maria - 6 oktober 2010 13:34

  

Hösten är verkligen här, ush jag tycker den kom för fort detta år... ville ha mer sommar och sol!

Inte långt kvar tills snön börjar dimpa ner *snyft*... man kan inget annat än bli deppig av det här vädret.


Idag har jag inte gjort mer än spanat på ett nytt avsnitt av Gossip Girl och nu har Daniel kommit hem från skolan så får se vad vi hittar på här hemma...  Men vid fem bär det i alla fall av till svärföräldrarna för middag.. slapp man stå vid spisen idag då, nåt positivt!

Presentation


30år, sambo,Gravid med nummer 2, mamma till William, hundägare, hobbyfotograf, livsnjutare, shopaholic och godistokig...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards