MariaLicious

Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Maria - 18 juli 2011 11:30

  

Vecka 21 (22)

Barnet

Nu är örat färdigt och det ser ut som ett riktigt öra, dock har inte brosket bildats så det är fortfarande mjukt.

Bebisen kan nu höra ljud och framför allt mammans röst och hjärtslag och annat som låter och hörs i magen.


Mamman

Kroppen behöver mycket vatten just nu för att förhindra förstoppning och så att njurarna fungerar bra.

Både hjärtslagen och andning ändras eftersom blodmängden i kroppen har ökat. Så det är inget konstigt om man flåsar som en tok efter att man "bestigit" en trappa =)


Jag

Mår rätt så okej, men är väldigt trött och blir fort andfådd om jag gör något. Man är heller inte lika smidig längre eftersom magen har blivit större. Jag känner bebisen varje dag och sparkarna och boxningarna blir bara starkare, redan nu kan jag känna dem lite svagt utanpå när jag lägger handen på.

Kan nog säga att denna bebis är en riktigt liten vilding där inne *ler*.. Känner inget speciellt sug efter något mer än chocklad drycken pucko som blitt en favo de senate dagarna.

Ibland toklängtar man efter den lille och vissa dagar känns det lite skrämmande, liksom shit jag ska faktiskt bli mamma, kommer jag klara detta... =)

Presentation


30år, sambo,Gravid med nummer 2, mamma till William, hundägare, hobbyfotograf, livsnjutare, shopaholic och godistokig...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards