MariaLicious

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Maria - 11 juli 2011 18:27

  

Vecka 20+ (21)

Barnet

Har nästan nått halva den längden barnet kommer ha när den föds. Tarmarna har nu även börjat producera den första avföringen, som oftast kommer i samband med förlossningen eller strax innan.


Mamman

Livmodern har nu blitt så stor att den växt ända upp till naveln. Det går heller inte att dölja längre att man är gravid magen börjar synas riktigt ordentligt.

Slemhinnorna är nästan alltid lite svullna så det kan kännas som är städnigt förkyld men så är inte fallet.


Jag

Mår okej, men har det lite jobbigt när det blir för varmt ute. Börjar känna mig lite tung/osmidig när jag ska göra något som tex knyta skor eller hämta upp nåt från golvet. Får även väldigt svällda fötter efter en dags arbete.

Är väldigt trött till och från, sen har jag även fått en väldigt sug efter mjölk som jag inte haft på hela tiden.

Bebisen märker jag av mer och mer och vissa sparkar kan kännas rejält..sååå mysigt och bara längtar efter att det blir starkare.

Av Maria - 11 juli 2011 18:18

  

Att de små chipspåsarna är godare än de stora?! Liksom de lär ju komma från samma sotering eller vad man ska säga.. men endå smakar de så olika HeHe...

Presentation


30år, sambo,Gravid med nummer 2, mamma till William, hundägare, hobbyfotograf, livsnjutare, shopaholic och godistokig...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards