MariaLicious

Alla inlägg den 4 juli 2011

Av Maria - 4 juli 2011 23:15

 

Vecka 19 (20)

Barnet:

Ett vitt krämigt lager fett täcker nu fostret och det är till för att skydda huden eftersom bebisen ligger i vatten hela tiden.

Och den väger ca 280 gram nu.


Mamman:

Nu kan man börja känna rörelser eftersom barnet börjar bli väldigt aktivt och rör på sig mer.

Men är man förstföderska kan man få vänta lite längre innan man verkligen vet att det är just bebisen rörelser man känner av.

Nu kan det behövas äta extra järntillskott eftersom järnet man får i sig av all föda inte räcker till både mamman och barnet.


Jag:

Har börja kunna känna sparkar och rörelser även utanpå om jag lägger handen tätt intill, ibland väldigt kraftiga och ibland bara lätta buffar. Känner även att barnet ligger väldigt långt nere och det är även där jag känner sparkarna/buffarna mest.

Annars mår jag som vanligt, lite tröttare och väldigt väldigt hungrig hela tiden men annars så bara bra =)

Och nu börjar man verkligen längta efter den lille.. *ler*

Presentation


30år, sambo,Gravid med nummer 2, mamma till William, hundägare, hobbyfotograf, livsnjutare, shopaholic och godistokig...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards