MariaLicious

Alla inlägg den 1 december 2006

Av Maria - 1 december 2006 23:52

Lite förklaring på förra blogg inlägget... HeHe så ni vet vad som har hänt...Ush sååå jobbigt mår fortfarande pyton alltså..Men allt det här har med mitt jobb att göra eller jaaaa Ex jobb kanske man ska säga.Jobbade ju på hunddagiste som ni kanske redan vet.. Han jobba där i två veckor och en dag innan min chef kom och sa nej du får inte detta jobbet... Höll på att ramla omkull när hon kom och sa det.. för bara en vecka sen sa hon jobbet är ditt!!! Såå ni anar inte vad det snurra i mitt huvud... Blev jätte ledsen och lite arg faktiskt... Hon sa det på ett jävligt sätt.. och hånlog lite sådär.. Så jag frågade direkt att va har hänt.. varför får jag inte jobbet..!!! Hon svara... ja personkemin stämmer inte och du kan inte ta med dig hundarna hem om det skulle behövas... Ja baa va.. fatta noll liksom.. Men i alla fall tog mitt pick och pack och drog hem med en snurrigt huvud och klump i halsen... Vi bestämde att vi skulle skriva papper dagen därpå..När jag kom hem blev jag argare och argare och började förstå hur fan hon hade behandlat mig...!!!Men i alla fall åkt dit nästa dag... när jag kommer dit ser jag på den ena tjejen som jobba där.. och suprise en ny tjej där..!!! snacka om chock jag fick.. liksom här får jag sparken och redan en ny tjej där innan vi ens fixat alla papper... Gahhhh blev man sne eller..!!!och sen får man även höra att chefen inte är dääääärrr hallå..!!! vadå nochalera än... men i alla fall skulle tebax vid över tre.. Men jag passade på att fråga den nya tjejen lite saker... vad hon hade för praktik eller om hon provjobba..!!! Inge fel med det tyckte jag men lite dumt kanske... inte hennes fel liksomMen kommer dit vid tre och möter chefen.. och då va inte maria glad vill jag lova... Nooo noooo..Sa jag börja säga te chefen hur jag tyckte hon hade behandlat mig och hur jag kände.. och fråga om ny tjejen hur fan hon tänkt där.. om hon vet att det finns lagar här i världen oxå vidare... Så disskusionen blev rätt högljudd från oss båda.. och hon ändrade sig om allt hon sagt dagen innan... och mennade att nu vad det kommunikations problem som hade gjort att jag fått gått.. Hallå hur ska tjejen ha det..??!!Men jag stod på mig och sa precis hur jag tyckte och kände.. eftersom hon hade ju faktiskt lurat mig och fått mig att känna som skit..Vi blev sams och kom överens att jag skulle få två nya veckor.. m.m Allt kändes bra när jag gick vi tog till och med i hand och hon skratta och tyckte det kändes jätte bra!!Kanon tänkte jag ... yeeessss ny chans och tjejen fatta att hon gjort fel... men ack va jag sket en nöt!!Kommer på torsdagen te jobbet som bestämt.. Känns bra..!! inga sura och otrevliga blickar eller leenden.. Men nåt fattades... Nya tjejen.. Förstod att hon skulle va hemma.. (hunddagiset är ingen direkt bra arbetsplats om man är svag och blyg.. tjejerna som jobbar där är omogna och gaddar ihop sig)Men dagen går och allt känns bra mellan mig och chefen...sen kl blir halv två vi ska skriva papper... då kommer slaget igen som får mig att baxna!!! Hon säger att hon inte kan låta mig va kvar pågrund av hur jag hade frågat den nya tjejen... säger även att chefen tror att hon är hemma pågrund av mig.. rädd för mig.. gjort att hon har ont i magen m.m rena påhoppet.. jag blir helt chockad.. och blir riktigt förbannad... sånt där bara påstår man inte...!! Sååå blir uppsagd ännu en gång... KUL KUL NOOOOOTEfter vild diskusion igen och hennes påhopp och kränkande får jag nog och går hem... skriver papper... allt är klart!!Går vidare med detta när jag kommer hem mår super dåligt.. får reda på sedan att inget av det hon anklagat mig för är sant... Liksom hallå.. hur fan är hon funtad..!! Helt psyk.. tar kontakt med facket.. det tror inte sina öron.. Så nu kommer hon får betala extra lön te mig för allt hon gjort.. utan att jag behöver jobba...!!Värsta arbetsgivaren jag har vart med om... Hon behöver verkligen hjälp... för såååå här gör man inte om man är vettig... Men antligen var jag ett hot för henne.. hon märkte att hon inte kunde sätta sig på mig som hon kunnat med andra... Och det passa ej henne så hon gjorde allt för att få mig därifrån SJUKT hur en människa kan bete sig!!Så nu varnar jag verkligen alla där ute.. se upp för arbetsgivare som är egna företagare... och då av ett litet företag!!! Men jag hoppas av hela mitt hjärta att hon brakar ihop och får smaka på sin egen medicin.. och hunddagiset tas ifrån henne!! För slår man hundarna så de kryper och skricker så har man nå verkligen get sig in i fel branch!!!! *over and out* nu vet ni lite om va det förra inlägget berrode på :/

Presentation


30år, sambo,Gravid med nummer 2, mamma till William, hundägare, hobbyfotograf, livsnjutare, shopaholic och godistokig...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2006 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards