MariaLicious

Alla inlägg den 21 september 2010

Av Maria - 21 september 2010 22:10

Oh finns inget vettigt att se på tv och jag är alldeles för trött för att orka göra nå nödvändigt..

Ont i huvudet har jag men som sagt det är kanske inte konstigt... eftersom idag har det inte varit en vanlig dag inte.


Nää man kanske borde lägga sig i sängen med en bra bok eller film.. ja får se vad jag hittar på..


Bjuder på en oldie så länge

     

Av Maria - 21 september 2010 19:32

Ja va ska man säga, bloggvärlden är nog bra hård.. man ska va stark som människa om man ska skriva en blogg vill jag lova..!!

För här ute finns det massa människor som gottar sig att förstöra för andra och älskar att syssla med nätmobbning.

Vart är sverige på väg?...

Har inte varje människa rätt till sin egna åsikt utan att bli kränkt... ja jag trodde i alla fall det..

Jag trodde aldrig för min värld att när jag skrev ett inlägg eller kommentar i någons blogg att jag då skulle bli uthängd och hånad av någon som ska vara förebild och "kändis"...


Jaja ... hoppas att det var många som reagerade över hur vissa personer får hålla på..!!

Nu tänker i alla fall inte jag lägga mer tid på en ja kan inte annat säga en idiot som inte kan bette sig normalt..

Så till dig du vet vem du är... Have och nice life...

Av Maria - 21 september 2010 18:29

Wille höll med en kille om att det va så fjortis och pundigt att göra peace tecken på bild..

Okej får stå för dem... fine liksom

Men frågan jag ställer mig då varför han inte "hoppar" på sin egna vän som gör samma tecken på bilder.... skrattretande om jag får välja

Hum någon som har gjort på sig lite kanske...?! =)


                                             2010-09-21, 13:50

Straffbart att fjortisposa efter fyllda 20... :P

Av Maria - 21 september 2010 17:41

Omg hela dagen har bara svissat förbi... hur gick det till?!

Nähä kanske dax och tänka på vad man ska äta idag... och sen behöver även mina "odjur" ut en sväng...


Men kom ihåg alla där ute... ingen är värd att trampas på oavsett åsikter, bakgrund, hudfärg osv

Stå på er och va starka ... låt ingen få er att känna att de är bättre än er själva!!

Ciao

 

  

Av Maria - 21 september 2010 17:30

Helt sjukt va många som stödjer och mår bra när andra trampas på...

Faktiskt skrämmande att folk hänger på vilket skit som helst... Vad har hänt med att man bildar sin egna uppfattning ..??

Jag förstår faktiskt inte... att man ska bli så kränkt för att man har en åsikt om det och de....

Jag skulle aldrig få för mig att kränka någon på detta sättet som visa gör... skrämmande!!!


Okej om jag skulle ha skrivit ut att alla som är homosexuella ska dö eller barn ska våldtas, djur ska plågas osv...(några exempel.. INGET jag tycker)

Men nej jag har inte skrivit nå hemskt och omänskligt alls... Jag har bara haft en åsikt om visa saker och sökt ett svar varför alla blir så upprörda när jag inte kan finna samma sak...

Vem vet jag kanske har missat nå viktigt...så what visa mig då det istället ...

Men nej då ska det kränkas... Moget väldigt moget...


Jag kan inget annat än tycka synd om er som njuter av att "mobba" andra...

Bara sjukt att människor är såhär år 2010

....Wille sjönk absolut i mina ögon...

Pinsamt!!



Av Maria - 21 september 2010 16:54

Wille om du kände mig skulle du veta att jag är en tjej med skinn på näsan och vägrar låta mig trampas på..

Det värsta jag vet är när man kränker andra människor och mår bra av det som du visar att du gör...


Du kan inte ta att folk tycker olika, det har jag en väldig förståelse för... Vi är alla olika och så kommer det alltid vara...


Men att gå på någon på ett personligt plan och kränka är helt omänskligt för mig... Du har bildat dig en uppfattning av mig genom en åsikt jag har... det säger mer om dig än vad det gör om mig...


Jag tycker inte att det är okej att mobba folk för att de har en annan åsikt... visst kan man säga sin menning men behöver inte gå på personangrepp för att säga vad man tycker då har man liksom gått från själva ämnet...


Wille ska va en förebild för dem som läser hans blogg men vad skickar han ut för signaler nu, att det är okej att mobba andra för att de har en annan åsikt?! Att förlöjla personer för att de inte är de bästa att stava?! 

Visa att det är okej att hacka på folks utseende?

Hum ja man kan ju undra vart sverige är påväg om det ska sluta såhär för att andra inte tycker lika som dom!!!!


Ja och jag kan ta kritik... tro mig... men när det går på ett personligt plan då är det inte okej längre... så tycker jag!!!

Sluta snacka om att jag fiskar läsare... klart jag måste få försvara mig, det va du som drog i gång det hela lilla gubben!!!

Glöm ej vem som började.. Wille wille...


Willes senaste kommentar i hans blogg...

willesvarld (M28)
2010-09-21, 15:32

Maria: Jag skulle aldrig få för mig att förlöjliga människor med dyslexi. Det var du som nämnde dem - inte jag. Och om vi ska vara petnoga var det ju du som hade synpunkter på min stavningsförmåga inledningsvis.

Människor med läs- och skrivsvårigheter kan inte rå för det. Du, däremot är lat - och dessutom en smula obildad.

Av Maria - 21 september 2010 15:05

Ja tycker det är helt sjukt att man ska få ta så mycket kränkande ord för att man stavar fel...

Det händer väl alla någon gång mer eller mindre.

Men att man ska va blåst och dum för att man inte kan stava det anser jag är rejält kränkande...


Han vill trycka ner och kränka mig men lyckas inte men förstår inte att andra människor som läser kan känna sig otroligt kränkta...

Ja jag tycker absolut att man ska tänka sig för innan man säger vissa saker..


Willes uttallande om folk, i detta fall jag som inte kan stava


willesvarld (M28)
2010-09-21, 14:51

Oh lord, ditt resonemang är verkligen störande ologiskt men jag ska försöka att inte elda upp mig för mycket. Du är en dum brud och så är det med det. Jag kan inte rädda dig - du är liksom bortom den punkten vid det här laget...

"Inclusive"? Herregud.... Obildningen vet inga gränser.

Läs en bok!

Kan man inte stava till rasism...

... så ska man kanske inte uttala sig om den?


Av Maria - 21 september 2010 14:11

Man skulle kunna tro att man är tillbaka på dagis eller nåt, en vuxen människa som blir så knäckt för att man kallar honom Wille griskille (titel på en barnbok som är hur gullig som helst) som är ett rätt gulligt nick enligt mig..


Killen är en liten wannbe kändis som nu ska försöka knäcka mig genom att gå till personangrepp och mobba ... ja han får väl tro att han lyckas...*skrattar*

Tycker bara det är för mycket kissie style i det hela så jag skämms för hans skull.. stackars liten HeHe...


Vem vet kanske jag är lik en häst så what de är ju ett otroligt inteligent djur och sjukt vackra dessutom så jag får väl bara tacka för denna jämförelse...



Men allvarligt Wille hur gammal är du??... om jag får gissa har du verkligen inte nåt en ålder där man vet vad som är rätt och fel..!!


Inlägg från Willes blogg

Jag visste att jag kände igen MariaLostcase nånstans ifrån och som ni vet är jag ju inte främmande för kreatur - jag har ju trots allt ägnat lite tid på en hästgård once upon a time... Plötsligt slog det mig vem hon påminde om!

 

    



Presentation


30år, sambo,Gravid med nummer 2, mamma till William, hundägare, hobbyfotograf, livsnjutare, shopaholic och godistokig...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards