MariaLicious

Alla inlägg den 20 september 2010

Av Maria - 20 september 2010 20:54

Snart är dax för en ny dockusåpa.. nämligen new york fruar.. det bara måste jag se..!!

Så glöm ej att titta du med 21,00 på Tv3..

Av Maria - 20 september 2010 16:59

Oh jag blir så irriterade när folk snackar dynga...  Kolla bara på hur mycket skit alla skriver om SD... alltså jag kan inte vara tyst, jag blir chockad över hur folk tänker och hur folk reagerar..

Jag har nyss suttit och läst SD´s åsikter på deras hemsida, och vad ska jag säga mer en ge dem en stor applåd... äntligen äntligen ett parti som ser och förstår att Sverige håller på att försvinna...

Och det har ingenting med någon rasim och göra... vart läser folk det...??? Sluta läs vad media skriver, de skriver så klart allt skit för att få en story i tidningen..


Jag kan säga att jag kanske inte stödjer SD på alla punkter och åsikter men väldigt mycket håller jag fullständigt med om...

Jag förstår faktiskt inte hur folk kan vara så arga att de har kommit in i riksdagen...

Vill  vi  inte att de som misshandlar, våldtar osv ska få ett högre straff och det ska bli lättare att fälla den skyldiga?

 

Vill vi inte att pedofiler ska sättas dit så fort som möjligt?...

 

Vill vi inte få ett säkrare och tryggare land där brottslingar in ska få klippkort när de begår ett brott?

 

Vill vi inte att våra barn ska få en trygg och bra skolgång, med fler resurser och lärare?

 

Vill vi inte kunna gå hemma med vårat barn, slippa va tvungen att kasta in barnet på dagis så fort det fyllt ett år?

 

Vill vi inte slippa djurplågeri i kötthandel m.m?

 

Vill vi inte kunna hjälpa de som är svårt drabbade i andra länder?

 

Vill vi inte stoppa förtrycket mot folk från andra kulturer?

 

Vill vi inte bevara våran kultur och arv utan att bli kallade rasister på våran nationaldag?

 

Så nu till frågan vad är det för fel med att vilja föra in detta....???

  


Av Maria - 20 september 2010 15:22

Idag dampa jotex vinter/jul katalog ner i lådan... och om my good va mycket fint det fanns..

Vill ha allt *ler*... för den här julen har vi (läs jag) bestämmt oss för att riktigt pynta eftersom det inte blev någonting förra julen..(va ju mitt uppe i en flytt då)

Så nu ska jag bara bestämma mig för hur jag vill ha det och vilka färger som ska i vilket rum... Gahh kommer bli nuts... för det finns så mycket fint!!


Vet även att det är lite tidigt att tänka på detta.. men man vill vara ute i god tid så man inte sitte där i sista minuten och får vänta på grejerna som kommer en vecka innan jul ... HeHe ... kan bli så när alla beställer och har sig!!


Är det någon mer där ute som börjar tänka på julpynteri i hemmet? Eller är jag ensam om detta =)

Av Maria - 20 september 2010 13:55

  

Självklart är jag med och tävlar om ett presentkort hos Jockiboi ...

Vinsten är presentkort på 1500:- på H&M.. inte helt fel det inte...

Skulle passa mig som handen i handsken just nu när ekonomin är så långt ner man kan komma *suck*...

Så bara hålla tummarna tills dom blir blåa HeHe..

Men tävla ni med... gör det här

Av Maria - 20 september 2010 01:19

Och nu mennar jag absolut inte med att SD kom in i riksdagen, för det ser jag verkligen inge fel med...

Det största felet som hände idag var att folk fortfarande vill ha ett kallt och hårt sverige...och däför röstar så att de blå blocken vann... Jisses..


Folk snackar att SD är rasistiska och saknar medkänsla osv... Öh om de är något parti som saknar medkänsla så är det väl moderaterna som tvingar ut cancer sjuka att söka jobb... det är helt omänskligt i mina ögon i alla fall... men tydligen inte i resten av sveriges befolkning...  Liksom vart är vi påväg, vill bli robotor som står och slavar för en skit lön med sämsta omständigheterna för att göra sverige till ett mindre biddrags land... Hallå om det håller på så, så kommer snart varenda människa gå på bidrag efter ha förstört sina kroppar på arbeten där inga lagar finns!!

Jaja bara grymt besviken på att folk är så egostiska... ja tycker det säger sig självt att har man det gott ställt hjälper man sina medmänniskor som inte har samma chans och lycka här i livet!!


Och till alla er som snackar om att SD är rasistiska och fientliga osv... Har ni inga öron??.... ta och lyssna vad Jimmie Åkesson säger om sitt parti... finns inga rasistiskt i hans prat för fem öre...  Vad har folk lyssnat på för piratkopia med tanke på att vi tydligen inte hört samma prat!!...


Slutord tummen upp till SD och tummen ner till M

(och nej jag är inte rasist på nåt sätt... utan tycker bara att man ska hjälpa de man har innan man hjälper nya...)

Presentation


30år, sambo,Gravid med nummer 2, mamma till William, hundägare, hobbyfotograf, livsnjutare, shopaholic och godistokig...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards