MariaLicious

Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Ojoj.. Wille trivs i sin roll som mobbare

Av Maria - 21 september 2010 16:54

Wille om du kände mig skulle du veta att jag är en tjej med skinn på näsan och vägrar låta mig trampas på..

Det värsta jag vet är när man kränker andra människor och mår bra av det som du visar att du gör...


Du kan inte ta att folk tycker olika, det har jag en väldig förståelse för... Vi är alla olika och så kommer det alltid vara...


Men att gå på någon på ett personligt plan och kränka är helt omänskligt för mig... Du har bildat dig en uppfattning av mig genom en åsikt jag har... det säger mer om dig än vad det gör om mig...


Jag tycker inte att det är okej att mobba folk för att de har en annan åsikt... visst kan man säga sin menning men behöver inte gå på personangrepp för att säga vad man tycker då har man liksom gått från själva ämnet...


Wille ska va en förebild för dem som läser hans blogg men vad skickar han ut för signaler nu, att det är okej att mobba andra för att de har en annan åsikt?! Att förlöjla personer för att de inte är de bästa att stava?! 

Visa att det är okej att hacka på folks utseende?

Hum ja man kan ju undra vart sverige är påväg om det ska sluta såhär för att andra inte tycker lika som dom!!!!


Ja och jag kan ta kritik... tro mig... men när det går på ett personligt plan då är det inte okej längre... så tycker jag!!!

Sluta snacka om att jag fiskar läsare... klart jag måste få försvara mig, det va du som drog i gång det hela lilla gubben!!!

Glöm ej vem som började.. Wille wille...


Willes senaste kommentar i hans blogg...

willesvarld (M28)
2010-09-21, 15:32

Maria: Jag skulle aldrig få för mig att förlöjliga människor med dyslexi. Det var du som nämnde dem - inte jag. Och om vi ska vara petnoga var det ju du som hade synpunkter på min stavningsförmåga inledningsvis.

Människor med läs- och skrivsvårigheter kan inte rå för det. Du, däremot är lat - och dessutom en smula obildad.

 
 
Clabbe

Clabbe

21 september 2010 17:16

Det är andra gången du skriver att folk som har stora bloggar (Jag gör skillnad på det och stora bloggare, stora bloggare har kvalitet, även om läsarskaran är liten...)
ska vara föredömen? Varför det, de är precis lika små/stora i sinnet som alla vi andra....att Wille anser dig blåst för att du röstar på/håller med SD och dessutom har väldigt många sstavfel är inget konstigt?

http://www.dn.se

Maria

21 september 2010 17:24

Lär dig läsa... jag har inte någonstans skrivit att jag röstat på dem!!!
Så kommentera inte om du inte vet hela historien...
Sjukt att folk som säger sig va bättre en andra tycker det okej med mobbning...!!
Säger mer om dig än vad det säger om mig..

 
Tobbe

Tobbe

22 september 2010 10:41

ha, säga vad man vill om Wille men trafik har du fått:)

Ser att du fortfarande har lite problem med läsförståelsen. Snubben ovanför skriver
"att Wille anser dig blåst för att du röstar på/håller med SD"


Det där sneda strecket kan utläsas som att du antingen röstar på eller håller med dem. Och om jag inte missförstått något så anser du att de har ett antal frågor som du håller med om?

http://filosofoincompreso.blogspot.com

Maria

22 september 2010 11:19

Har man inte lov att ha en annan åsikt??
Måste alla tycka lika för att slippa bli påhoppade?

Jag skulle aldrig göra som Wille griskille gjorde mot mig för att någon annan råkar ha en annan åsikt än sig själv..
Okej man kan i frågasätta och liknande men att håna och kränka på det sättet är helt omänskligt...
Man kan undra om det är sverige man lever i när det finns idioter som dig själv som njuter av att hacka ner på andra!!!
Väx upp!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 18 juli 2014 21:19

Idag fick det bli testning av den nya lekparken som de har byggt på Hamre... Den va helt underbar, det fanns allt där för alla åldrar... William tyckte det va jätte roligt... han sprang ut från bilen och börja leka direkt, roligt att se att han har...

Av Maria - 16 juli 2014 21:00

På sommaren ska det ätas glass... så när vi va och handla så påminde William rätt mycket om att vi skulle köpa glass.. HeHe tur man har med honom när man glömmer skriva lista... För attans om vi hade glömt glassen ;) Glass ska barn äta på sommaren ...

Av Maria - 16 juli 2014 20:45

På eftermiddan idag förvanlandes mina små pöjkar till små pigor här hemma... jag dog lite när jag såg hur söööööta de var med sin små sjalar på huvudet... HeHe nästan så jag funderade på att byta namn till Rosalinda på Alex *asg*...nää då men söööööt...

Av Maria - 14 juli 2014 22:20

Näää har vart dålig på att uppdatera här igen.. och jag har faktiskt saknat bloggen, för varje gång man köper nåt eller tar en bild på ungarna så tänker man oh det där vill man ju visa på bloggen, och nu har tankarna kommit så många ggr så nu var det...

Av Maria - 6 februari 2014 23:44


Vi ska ju börja fixa kontoret, så att det blir ett rum till Alex... och där inne planerar jag att ha en mys och läshörna till barnen..  Så just nu håller jag på och letar fina och speciella kuddar till hörnan.. kommer ju finnas vanliga med men li...

Presentation


30år, sambo,Gravid med nummer 2, mamma till William, hundägare, hobbyfotograf, livsnjutare, shopaholic och godistokig...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards