MariaLicious

Alla inlägg under augusti 2011

Av Maria - 22 augusti 2011 17:33

  

Jag brukar inte gilla Olw chips men denna påse va riktigt god, så den

 blir det nog fler ggr..

Har nämligen alltid tyckt att Estrella har tusen ggr godare chips än Olw.. och det har de fortfarande men denna smak va helt okejför att va en Olw påse =)

(Oj snacka om reklam HaHa)

Av Maria - 17 augusti 2011 23:57

 

 

  

Tog hem lite fynd idag med HeHe ovanligt va..!? Blev lite till mig och

 bebis så klart =)

Allt för ynka 25:- kanoners!!

Av Maria - 16 augusti 2011 23:08

Veckan har bara börjat och jag är helt död redan... har verkligen inte vart på tipp topp denna vecka, va bra nära att jag skulle va hemma från jobbet idag men så blev det ike... utan jag pallra mig dit ändå..!!

Fast jag knappt kunde gå på vänsterben efter jag vaknat med världens sendrag i vaden så jag trodde jag skulle döööö... ajaj ingen trevlig gravidsymptom det där inte!!..men men jag överlevde ;)


Idag har jag börjat använda mina mamma mjukisbyxor och jisses va skönt det är för magen, inget som klämmer åt eller sitter knepigt HeHe .. så mammakläder är nog bra mycket skönare nu när magen börjar bli stor, får nog allt invisteria i lite fler plagg kanske... =)

Av Maria - 15 augusti 2011 17:42

    

Vecka 25 (26)

Bebis

Bebisen väger nu mellan 600-950g. Ansiktet ser nästan ut som hos ett fullgånget barn, bara lite mer fett som fattas.

Den har också sitt egna sömnmönster nu det är nämligen mycket tydligare vakenhets- och sömnperioder nu.

Man tror även att bebisen vaggas till sömns när mamman rör på sig och vaknar till liv när hon sitter eller ligger ner.

Det är kankse därför man oftare känner sparkar och rörelser när man sitter still eller ska sova.

Mamman

Nu känner mamman av sin bebis varje dag, barnet har fortfarande mycket plats som den ser till att utnyttja.

Är det väldigt lugnt kan man putta lite på magen eller dricka något kallt så får man oftast en spark eller buff tillbaka som svar.

Även bröstvårtorna kan bli väldigt känsliga på vissa.

Jag

Jag mår fortfarande relativit bra, är dock väldigt trött om dagarna än och sover gör jag inte heller nå bra eftersom jag har svårt att hitta en skön sovställning.

Har de senaste dagarna kännt ett litet tryck neråt när jag kissar eller böjer mig ner, tror det kan bero på att bebisen ligger så himla långt ner. Men blir det värre får jag ringa BM.

Har även lite ont i sidorna till och från när jag gått mycket antar att det kan vara foglossning.

Bebisen är lite livligare än förra veckan, h*n sparkas och rullar runt en hel del, har nu även börjar svarat med en buff om man buffar tillbaka.. kärlek på högnivå vill jag lova =)


Av Maria - 15 augusti 2011 16:47

  

Oh undra va jag ska köpa för någe för allt detta.. HeHe

I´am sooo happy now   

Av Maria - 14 augusti 2011 21:11

Ja då var det söndag igen då och imorn är det dax för jobb igen.. gu denna helg har verkligen gått med raketfart!!.. har inte hunnit hälften av vad jag hade planerat att jag skulle hinna med.. *suck*


Oh shit va jag börjar bli osmidig nu.. magen har verkligen växt jätte mycket nu den senaste veckan HeHe.. men inte så konstigt kanske är ju faktiskt i sjätte månaden =) Shit inte mycke tid kvar nu.. gahhh är super nervös men samtidigt så förväntansfull, funderar även på om vi ska beställa sånt där 3d ultraljud är ju så sjukt nyfis om det är en pöjk eller tjej där inne... och jag har faktiskt ingen riktigt känsla om vilket kön det kan va.. Vill veta nu jöööö HiHi..

Av Maria - 12 augusti 2011 20:15

  

Så surt bara att de kostar 15:-/st .. blir ju svindyrt när man minst vill

 ha tre om dagen.. HaHa..

Om man endå vore miljonär ;)

Av Maria - 11 augusti 2011 23:05

 

Vi hade ju nästan gett upp hoppet om att hitta nå gula kantareller detta år efter tisdagens nitlott...

Men Daniel drog ut en sväng medans jag var på jobbet och när jag kom hem möttes jag av en massa gula kantareller på bordet...

Vi stekte genast på några och käka på rostat bröd och satan i gatan va gott det va må ni tro HeHe..

Det gav verkligen mersmak så vi drog ut en snabbis i skogen igen och visst kom vi hem med mer än när Daniel va ute själv.. Jisses vilken lycka så nu kan vi äta goda mackor imorn med *mums*

 

 

 

Presentation


30år, sambo,Gravid med nummer 2, mamma till William, hundägare, hobbyfotograf, livsnjutare, shopaholic och godistokig...

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards