MariaLicious

Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Maria - 8 augusti 2011 23:30

  

Vecka 24 (25)

Bebis

Bebisen är ca 30 cm lång nu och huden har blivit mycket tjockare. Ämnet surfaktan bildas nu i lungorna som behövs för den kommande andningen utan för magen.

Om barnet föds nu är det bara 50% chans att den överlever och oftast får de som överlever varaktiga men eftersom så många av organen fortfarande är väldigt omogna.

Mamman

Många har lätt för att få urinvägsinfektion och när man är gravid behöver man inte ens få någon symptom utan kan istället kännas som förvärkar. Därför är det viktigt att dricka mycket så urinblåsan blir genomsköljd.

Jag

Mår rätt bra men börjar känna mig väldigt osmidig och tung i mellanåt. Har oxå blivit väldigt klumpig tex slår i saker och tappar och liknande.

Sover oxå väldigt dåligt eftersom jag inte kan ligga som jag vill och får sendrag i vaden så fort jag strecker på mig.

Är dock fortfarande trött och har blivit lite känslig mot salt som jag typ överdosar med annars HeHe..

Men tok längtar efter bebis nu som även har börjar blivit lite lugnare i magen än för två veckor sen och det kan göra mig lite små orolig ibland men rätt som det är så känner man en spark så då kan man pusta ut igen, lilla busunge =)


Presentation


30år, sambo,Gravid med nummer 2, mamma till William, hundägare, hobbyfotograf, livsnjutare, shopaholic och godistokig...

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards