MariaLicious

Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av Maria - 1 augusti 2011 19:45

  

Vecka 23 (24)

Bebis

Bebis väger nu ca 550 gram och är nu väldigt livligt, den sparkar/boxar och gör kullerbyttor.

Den tränar händerna att gripa tex runt navelsträngen. Även fingrarna börjar den suga på.


Mamman

Fast bebisen är så rörlig just nu är det inte säkert att mamman känner alla rörelser, beror på vart moderkakan ligger och hur bebisen sparkar.

Minnet är inte det bästa just nu, man kan lätt glömma små som stora saker nu och även en viss fumlighet infinner sig.


Jag

Mår okej men blir väldigt slut av värmen som härjar just nu.. har aldrig haft svårt för värmen förut så nog beror det på graviditen allt.

Känner av vildingen i magen mer och mer nu har det även börjat synas utanpå.. ser ut som man poppar popcorn där inne =)

Det enda negativ är att jag är väldigt trött jämnt, orkar inte så mycket och får ofta sätta mig och vila om jag håller på med något.

Presentation


30år, sambo,Gravid med nummer 2, mamma till William, hundägare, hobbyfotograf, livsnjutare, shopaholic och godistokig...

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards