MariaLicious

Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Maria - 22 augusti 2010 23:36

Det blev svampplockning idag med Daniel, min mamma och Busan.. (Nova fick stanna hemma pågrund av fästingarna)...

Och äntligen kom man inte hem med en tom korg... HeHe .. vi hitta en hel del faktiskt, massa blåbär och kantareller, karljohan och rödgul trumpetsvamp... inte illa det inte!!

Busan va super duktig i skogen.. hon fick springa fritt och man riktigt såg hur hon njöt över att få vara själv med oss ... (Nova tar väldigt mycket uppmärksamhet av Busan)... efter ett tag fick hon nys om blåbären och jisses vad hon åt... HeHe kunde hitta henne smaskande vid blåbärsriset då och då... *ler*...min lilla toka.


När vi kom hem så fick det allt bli stekta kantareller med rostad macka och fy satan va gott det va... HeHe lite extra gott var det nog för att man hade plockat dem själv... =)

Så får se om det blir en tur eller två till, till skogen i veckan...


  

   


      

    

  


Av Maria - 22 augusti 2010 12:01

Jaha va ska man hitta på för tråk idag då... *suck*... har massa skolgrejs och göra men det är så satans tråkigt så det drar jag mig verkligen för att göra..


Så vad gör man... vi funderar på om vi ska ge oss ut i skogen igen och leta efter lite kantarells men denna gång får det bli utan hund... vill ju inte behöva plocka 24 fästingar igen liksom.. blää...

Men blir säkert inget med tanke på hur satans lata vi är i den här familjen... Gahh så trött på att va lat och seg... ge mig energi någon?!


  


Presentation


30år, sambo,Gravid med nummer 2, mamma till William, hundägare, hobbyfotograf, livsnjutare, shopaholic och godistokig...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards