MariaLicious

Alla inlägg den 12 september 2011

Av Maria - 12 september 2011 20:05

  

Vecka 29 (30)

Bebis

Bebisen är nu ca 36 cm lång. Hår på huvudet och ögonbryn börjar växa till sig kraftigare, men mängden hår är olika från bebis till bebis.

Mamman

Nu kan många kvinnor få ont i fogarna eftersom hormonet relaxin börjar mjukna upp leder och bäcken inför förlossning.

Vissa kan få jätte ont och knappt klara av vardagen, medans andra kanske bara får lite smärtor vid kraftiga ansträningar.

Nåt man mer kan känna av är att man blir mer känslomässig, gråten kommer titt som tätt, det beror även det på hormoner men oxå den stor omställningen i livet som väntar.

Jag

Nu börjar man verkligen känna sig stor och känner bebisen tydligt nu, ibland en fot ibland en stjärt HeHe.. märks att det börjar bli trångt där i magen nu.

Tröttheten är fortfarande jobbig men men inte långt kvar nu *längtar*

Och något annat jag har märkt är att jag har super lätt till gråt, kan nästan börja gråta till vad som helst och det kan vara lite jobbigt om man är på jobbet eller liknande .. HeHe men men va gör man ;)

Av Maria - 12 september 2011 19:55

Hämta ut ett paket från H&M förra veckan, och i det fanns det lite till bebiiiis..

Goa raggisar och tjockisstrumpor som blir perfa i vinter till liten bebisfot!!

 


Av Maria - 12 september 2011 19:48

Har haft mensvärk idag sen jag slutade jobba, så bestämde mig för att hoppa in i duschen och så när jag böjer mig ner för att ta slangen ser jag hur vattnet i badkaret är alldeles rosa/rött... Gahhh och fatta paniken som hann bildas i mitt huvudet de sekunderna de tog att finna blodboven... Va nämligen bara eller bara och bara men i allafall va näsblod som rann ganska rejält... *andas ut*

Ush blev så skraj va så rädd att det kom från ett ställe ja ni vet, det stället som inte ska blödda när man är gravid (eftersom jag hade/har mensvärk halva dagen), men som tur va det näsan .. =)

Inte skrämmas sådär dumma näsa!!!


Presentation


30år, sambo,Gravid med nummer 2, mamma till William, hundägare, hobbyfotograf, livsnjutare, shopaholic och godistokig...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards