MariaLicious

Alla inlägg under juni 2011

Av Maria - 20 juni 2011 16:30

 

Idag går jag in i vecka 17 (18)   

Barnet

Vikten har fördubblats och barnet börja samla på sig fett så att barnet kan skydda de inte organ men oxå för att kunna hålla värmen och lagra näring efter födseln.


Mamman:

Magen börjar nu synas utåt nu och vissa kan känna små rörelser som känns som små bubblor och sprattel.

Livmodern växer sig stor nu och vissa kan känna smärta och obehag vid ljumskarna eller sidorn men kommer oftast när man rör på sig.

Man kan även börja svettas mer än normalt och det beror på den ökade blodmängden i kroppen. Många blir även täppta i näsan.


Jag:

Känner av bebisen nästan varje dag nu, ibland sprattlar det till hårdare än vanligt så nog är det en aktiv liten parvel där inne *ler*

Täppt i näsan har jag vart sen jag fick reda på att jag var gravid HeHe,,, så det är inget som kommit nu.

Känns spännande och härligt att magen börjar synas ordentligt nu..   

Av Maria - 20 juni 2011 15:45

 

Köpte denna fina från jobbet idag, blir perfa till bebis nästa sommar..!!

Priset var bara 10:- billigt or what?!

Av Maria - 20 juni 2011 00:48

  

Älskar min mage och han/hon som växer där inne   

Av Maria - 19 juni 2011 20:18

  

Jag vill ha sol,värme inte denna grå och regniga så kallade sommaren!!

Av Maria - 18 juni 2011 18:41

Drog ut till Hälla shopping en sväng och jisses vilken rea de hade på H&M.. oh hade kunnat köpa massa men har man ej pengar så kan man ej shoppa (har presentkort kvar därför denna shopping)

Men som sagt blev lite grann i allafall både till mig och bebisen.. Köpte även en bh som dock ej blev med på bild.

Todays fynd =)

 

 

  

Av Maria - 17 juni 2011 13:13

  

Följde med en vän till Kapphal här om dagen och då passade jag på att hämta ut ett par gratis sockor till bebisen från newbie kollektionen.

Sååå söta så och är nog varma och goa på lillfoten till vintern..!!

Av Maria - 16 juni 2011 20:28

Min fina tjej fick i allafall ett paket idag, men som ni ser på den

sista bilden så blev hon lite besviken tokan HaHa..

  

   

Av Maria - 16 juni 2011 16:26

Gult skorv på bröstvårtorna.. inte, inte, INTE sexigt ;)

Råmjölk is the shit i heard HaHa, det är livet som gravid and i love it all!!

  

Presentation


30år, sambo,Gravid med nummer 2, mamma till William, hundägare, hobbyfotograf, livsnjutare, shopaholic och godistokig...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards