MariaLicious

Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

Love at first sight

Av Maria - 17 februari 2011 14:29

  

Har vart på tok jakt efter flipisar med högt skaft, tyckte så klart de va apfula förra sommaren men nu var jag bara tvungen att ha ett par såååå sjukt snygga!!

Så har som sagt tok letat, och till slut hitta jag dessa underbaringar på nelly, snabbt som attan klicka jag hem dem...På rean var de med så endast 79:- fick jag ge för dem *tummen upp* för det.

Hämta ut dem idag och jag kan inget annat säga mer än att jag är KÄR..!! Nu är det bara sommaren som fattas =)

 
 
Hanna Uutela

Hanna Uutela

20 februari 2011 18:05

Sv: Fast jag tror att illern gjorde det.
Det har hänt förut.
Att dom inte hörde barnet gråt tidigare kan ju bero på många olika saker. Barnet kanske inte sover i samma rum och därför som man inte hörde gråten på en gång.
Vissa kan sova genom vad som helst.

Dessa föräldrar hade antagligen inte illern i en bur, det var det som polisen skulle utreda i.
Sen måste man tydligen ha ett speciellt tillstånd till att få ha en iller i den delstaten och det hade inte dom. Kanske ett bevis på att det här var lite slarviga föräldrar.
Men det går ganska snabbt att ta reda på om det är en iller eller en person skadat barnet. Lite salivprov på barnets hand, skära upp illern och kolla magsäcken.
Inte så svårt.
Detta är inte för sjukt för att vara sant, finns liksom hundar som nästan ätit upp en helt barn under en attack.

Jag tycker inte synd om illern.
Känner endast med barnet.

http://hannasvitahem.blogspot.com

 
Hanna Uutela

Hanna Uutela

20 februari 2011 20:57

Sv: Fast jag pratade med mitt ex som också är 30 år gammal och han minns också orkestern som gick runt och spelade. Jag såg ju dom vid flera tillfällen och 1 Maj är ju bara en gång/år.

Jag var alltså ca 5 år då, du var alltså 3, du kanske inte minns dom?

http://hannasvitahem.blogspot.com

 
Hanna Uutela

Hanna Uutela

20 februari 2011 21:17

Trodde du var 28, jag är ju 30 om ett par månader. Tänkte om du var två år yngre än mig....

Ingen aning om hur dom rörde sig men jag minns att alla hade likadana orkesterkläder. Dom spelade trumpet och diverse orkesterinstrument.
Sedan tågade dom fram där vid Kapellgatan där vi bodde då.

http://hannasvitahem.blogspot.com

 
Hanna Uutela

Hanna Uutela

21 februari 2011 15:49

Nej, ingen åldersnoja ännu.
Kanske för att jag inte ser ut eller beter mig som en vuxen 30 åring ;)

Jag känner mig och ser ungefär likadan ut som när jag var 20 år så det kanske dröjer än så länge.
Har aldrig heller förstått mig på det här med noja för sin ålder.
Inte riktigt min grej.

kramis

http://hannasvitahem.blogspot.com

 
Hanna Uutela

Hanna Uutela

21 februari 2011 18:05

Sv: Nej, ingen 30års kris heller. Har kompisar som är lika gamla som har kris och nojor men jag har aldrig lixom känt att jag är gammal, att jag inte hunnit med saker.
Jag har haft en underbart liv, jag har gjort mycket och fått mycket.
Nu när jag får mitt andra barn så är mitt liv komplett sedan.
Då kan vi ta hela familjen på resor och annat kul.

Jag har möjligheten att göra vad jag vill egentligen. Bara en själv kan sätta gränser. Jag ser inget som kan sätta "käppar i hjulen"
Sommaren 2013 ska vi åka utomlands med båda barnen och det ska bli underbart.
Denna sommaren kommer ju bebisen, så det blir Öland som mest. Mina svärföräldrar bor ca 20 minuter från Öland så vi är där ganska ofta.

kraaaaam

http://hannasvitahem.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 18 juli 2014 21:19

Idag fick det bli testning av den nya lekparken som de har byggt på Hamre... Den va helt underbar, det fanns allt där för alla åldrar... William tyckte det va jätte roligt... han sprang ut från bilen och börja leka direkt, roligt att se att han har...

Av Maria - 16 juli 2014 21:00

På sommaren ska det ätas glass... så när vi va och handla så påminde William rätt mycket om att vi skulle köpa glass.. HeHe tur man har med honom när man glömmer skriva lista... För attans om vi hade glömt glassen ;) Glass ska barn äta på sommaren ...

Av Maria - 16 juli 2014 20:45

På eftermiddan idag förvanlandes mina små pöjkar till små pigor här hemma... jag dog lite när jag såg hur söööööta de var med sin små sjalar på huvudet... HeHe nästan så jag funderade på att byta namn till Rosalinda på Alex *asg*...nää då men söööööt...

Av Maria - 14 juli 2014 22:20

Näää har vart dålig på att uppdatera här igen.. och jag har faktiskt saknat bloggen, för varje gång man köper nåt eller tar en bild på ungarna så tänker man oh det där vill man ju visa på bloggen, och nu har tankarna kommit så många ggr så nu var det...

Av Maria - 6 februari 2014 23:44


Vi ska ju börja fixa kontoret, så att det blir ett rum till Alex... och där inne planerar jag att ha en mys och läshörna till barnen..  Så just nu håller jag på och letar fina och speciella kuddar till hörnan.. kommer ju finnas vanliga med men li...

Presentation


30år, sambo,Gravid med nummer 2, mamma till William, hundägare, hobbyfotograf, livsnjutare, shopaholic och godistokig...

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards