MariaLicious

Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av Maria - 16 oktober 2008 23:19

för sängen här hemma... Fick hem Busan en liten sväng idag oxå (är husse vecka men han skulle tydligen jobb natt två dar nu).. så nu är det verkligen full rulle här hemma HeHe...

Men de sköter sig bra vovvarna... gäller nog bara att börja bli lite mer bestämd med Nova märker ja... Hon vill gärna testa gränserna lite.. + att hon fortfarande är så himla valpig  =)


Nää så nu blir det sussss... så man orkar imorn...

Godnatt

Av Maria - 16 oktober 2008 14:44

Japp detta är den nya i familjen...

"Lilla" Nova... =)

Visst är hon söööööt?!

Hon är en blandras mellan schäfer, rottis och bearded collie.

She is a keeper *ler*

Av Maria - 16 oktober 2008 14:02

på ja ca 100 år känns det... Men det är inte så konstigt ..det har hänt så mycket knas i mitt liv nu på några veckor...så man kan ju undra hur jag fortfarande orkar .. =/

Mycket sorg och ledsamheter har det vart...och är fortfarande...

Berätta ju aldrig att jag va gravid (igen)... men det va jag.. hann bli i vecka 11 innan jag märkte att det va nå riktigt knas.. så vi fick åka in på akuten och göra ett ultraljud och där konstaterades det att fostret va dött sen några veckor tillbaka... =(... Ni kan ju ana vilket chock besked det va... Trodde jag skulle tuppa av... Där har man gått vecka efter vecka och trott att man har ett levande foster i magen men ike... Va ett sånt där MA (missat missfall)...

Så ush det va riktigt jobbigt och natten efter vi vart in och kollat så fick jag såna enorma smärtor så jag trodde faktiskt jag skulle dööööö... va missfallet som va på väg ut...

Så ja mycket tårar och smärta har det vart... Vi hade ju riktigt ställt in oss på att bli föräldrar nu och gick och längta till vi skulle på vårt första ultraljud... men nej nej drömmen krossades värre än värst.. =(


Sen inte nog med denna sorg... jag och min mamma och åkte och kolla på en schäfer blandning och tog hem henne på prov... och vi började kanske fort misstänka att nåt var fel med hunden.. hon va väldigt varm hela tiden och kunde inte riktigt bajsa och kissa ordentligt.. så vi ringde till ägaren och sa detta och jävlar va arg hon blev hunden skulle tillbaka och det va snabbt osv... ush vilka människor det finns där ute...!!

Så det blev ju yttelriggare en förlust... =(


Men vi kunde inte släppa tankarna på hunden och började forska lite i det där... så vi fixade en tjej som skulle spela att hon va intresserad av att köpa hunden... och hon såg till att ägaren tog hunden till vetrinären först... och ja nu har hunden kommit tillbaka och det känns hur bra som helst...Nu är hon hemma hos mig igen... och hon verkar må mycket bättre Tack och lov... =)

Önskar bara att man inte hade sån otur med allt som jag har... liksom varför kan inte gå bra redan från början... varför ska allt hålla på och krångla ...???

Jag bara undrar...

Jaja ... va bara tvungen att skriva av mig lite ...så jag kanske kan börja skriva här igen...

Hörs*


Presentation


30år, sambo,Gravid med nummer 2, mamma till William, hundägare, hobbyfotograf, livsnjutare, shopaholic och godistokig...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards